home » Persbericht: Samenwerking Dacom Farm Intelligence & DCA Multimedia
30 juni 2020

Persbericht: Samenwerking Dacom Farm Intelligence & DCA Multimedia

EMMEN – Dacom Farm Intelligence gaat namens haar platform Boer&Bunder vanaf 1 juli 2020 een samenwerking aan met DCA Multimedia. Hiermee ontstaat een unieke combinatie tussen het platform dat agrarische open data visualiseert (Boer&Bunder) en het mediaplatform dat dagelijks agrarisch nieuws levert aan boeren en agribusiness (Boerenbusiness).

Met Boer&Bunder weet je alles over percelen. De applicatie geeft relevante informatie zoals hoogte-indeling, beteelbare oppervlakte, ligging en gewasrotatie over 1.877.434 hectare landbouwgrond in Nederland. Deze informatie kan op perceels- en landelijk niveau worden bekeken en kan gemakkelijk gedeeld worden via WhatsApp of e-mail. Samen met DCA Multimedia gaat Dacom deze data omzetten naar relevante content welke uitsluitend gepubliceerd zal worden op het online platform Boerenbusiness.

Lud Uitdewilligen, Business Developer bij Dacom: ‘We zijn allebei sterk gericht op online. Door de samenwerking met DCA Multimedia gaan we analyses van perceelsdata uit Boer&Bunder nu duiden en omzetten in relevant nieuws voor toekomstgerichte boeren en loonwerkers. Het is deze doelgroep waar we Boer&Bunder altijd voor hebben gebouwd’.

Tim Vrolijk, Adjunct Directeur DCA Multimedia: ‘Door de analyses van Dacom te combineren met de actualiteit van Boerenbusiness kunnen we de ontwikkelingen en trends uit de markt beter onderbouwen met data. Deze inzichten kunnen leiden tot betere beslissingen en rendement voor  boeren en agribusiness’.

Naast de genoemde samenwerking hebben DCA en Dacom afgesproken om nader te gaan samenwerken op het gebied van benchmarking en intelligent farming. Door data van Dacom uit Boer&Bunder te combineren met de marktdata van DCA markets is het mogelijk om scenario analyses te doen en daarmee boeren te ondersteunen in het maken van beslissingen.

Over Dacom:

Boer&Bunder is ontwikkeld door Dacom (www.dacom.nl), een IT-bedrijf dat bedrijfsmanagement- en adviessoftware ontwikkelt voor akkerbouwers. Wenst u meer informatie over Boer&Bunder, neem dan contact op met onze service afdeling op het nummer +31 88 3226600 of stuur een e-mail naar info@dacom.nl.

Over DCA Multimedia:

DCA Multimedia is in 2004 opgericht en voorziet de agrarische sector van onafhankelijke marktinformatie, marktanalyses, risicomanagement- en consultancy diensten. Daarnaast is DCA Multimedia uitgever van boerenbusiness.nl. Het doel is om de sector te helpen bij het maken van de beste strategische en tactische beslissingen.